16/07/2014

Kuulumisia

 

Heippa vaan pitkästä aikaa! Tää blogin päivittely tais vähän jäädä jossain vaiheessa kun tajusin kuinka vähän mulla saattaa olla aikaa ausseissa ja oon vaan halunnu ottaa kaiken irti tästä jäljellä olevasta ajasta. Niin ja tosiaan toi stoori East Coastistakin jäi samalla vähän kesken, tän postauksen kuvat on Valliriutoilta, jonne menin mun viimeseltä etapilta Cairnsistä. Mutta joo, tällä hetkellä mulle kuuluu hyvää. Töissä on ollu aikamoista vuoristorataa, ala- ja ylämäkiä, mutta kaikesta huolimatta on menny pääpiirteittäin tosi hyvin. 

 

Au pairiksi en enää palannut East Coast -reissun jälkeen, koska tuntui että kaipasin tietynlaista vapautta, itsenäisyyttä ja sellasta, ettei oo liian riippuvainen kenestäkään. Kyllä noi about 6 kuukautta oli ihan tarpeeks mulle :) 


Eli reissun jälkeen hain siis töitä pari viikkoa, kunnes tärppäs ja nyt oon ihanassa, pikku kahvilassa töissä täällä Newtownissa, joka on myös kätevästi viiden minuutin kävelymatkan päässä mun asuinpaikasta. En haluis kyllä lähteä täällä ollenkaan minnekään kun kaikki asiat on vielä järjestyny niin mahtavasti. Mut kai se niin menee et kaikki kiva loppuu aikanaan heh. 

 

Huomenna lähetään porukalla Melbourneen vähän alle viikoks, kiinnostavaa nähdä millanen paikka on kyseessä kun on kuullu niin paljon hyvää. Mut joo palaillaan luultavasti Melbourne -reissun jälkeen uusien kujeiden kanssa, nyt aika mennä pakkailemaan! 

 

xxx Maiju

7 comments:

  1. how coooool. oon ite lähdössä elokuun 12pvä ausseihin vailla duunia, viikoksi varattu hostelli sydneystä ja jatkosta en tiedä. pelottaa, mutta enemmän oon innoissani. hui.

    - k

    ReplyDelete
  2. Moi! Sellanen vaan käväs mielessä ku taas pitkäsä aikaa tänne sun blogia tulin lukeen nii tossa ku olit reppureissaamassa, nii minne sun muut tavarat jätit? onks sulla joku vuokrakämppä jossa asut sitte vai jonku kaverin luonako tavaroita pidit...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moikka! Joo eli oon tosiaan suurimman osan mun aussiajasta asunut poikaystävän luona täällä Sydneyssä (vaikka alun perin pitikin tulla vaan au pairiksi tänne) niin tänne jätin kaikki kamat :) kyl ois varmasti voinut host perheillekin jättää tavaroita jos tilanne ois ollu toinen !

      Delete
  3. Vitsi lukasinpa sun koko blogin just läpi :'D jäin ihan koukkuu ni oli pakko lukee heti läpi!! Mä oon lähös au pairiks Perthii viikon pääst ja alkaa jo jännittää!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe ihana kuulla! tsemppii Perthin perheeseen, toivottavasti kaikki natsaa :)

      Delete
  4. Moikka. Ihan mahti blogi sulla ja löysin tän niin oikeeseen aikaan kun oman aussi seikkailun lähtö varmistui! Tietkö tosta toisen vuoden visasta et mitä sen työn tarvii olla ensimmäisenä vuotena että sun on mahdollista hakee sitä kakkos vuoden viisumia? Hyväksytäänkö esimerkiks tollanen kahvila homma? Koska sä oot lähdössä takaisin suomeen ja meinaatko palata takaisin? :) Ja hei semmonen kans kiinnostais et minkälaiset siellä on yleiset kulkuneuvot, bussit, junat yms. että onko niillä helppoa ja edullista tehdä pidempiäkin reissuja? Onko siellä helppo tutustua paikallisiin vai tuleeko hengailtua enimmäkseen muitten auppareitten kanssa? Ja yks vielä, millä kameralla kuvaat? :D Hirrrrrveesti kysymyksiä, kiitos jos jaksat vastata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo se on maailman oudoin sääntö... Eli saadakses tokan working on holiday -viisumin pitää tehä kolmen kuukauden "regional work" joka on useimmiten työskentelyy farmilla eli tyyliin hedelmänpoimimista tai traktorilla ajeluu. Ite en jaksanu sitä tehdä koska ois pitäny olla niin pitkä aika pois Sydneystä. Oli muutenkin aika vaikee löytää hyvää farmiduunia, kun yleensähän backpackereille ei makseta palkkaa siitä ja duuni on kuitenkin fyysisesti tosi rankkaa. Mut jos käy hyvä tuuri niin voi täältä löytyy vaikka mitä! Tyyliin au pairikskin voi mennä farmille, mikä ei oo niin paha. Ja en usko että kahvilahomma hyväksytään, ellei se oo jossain landella :D

      Suomeen en oo lähdössä vielä vähään aikaan, alotan nimittäin opiskelun täällä noin kuukauden päästä, wii! :) Bussit ja junat täällä toimii suht hyvin, no worries hehe. Ja on helppo ollu ainakin mulle tutustua paikallisiin, tosin ehkä toi aussipoikaystävä on vähän auttanu asiaa :D Kamera on Olympus PEN lite ;) Mut tän postauksen kuvat on kuvattu goprolla, sillä halvimmalla versiolla :)

      Delete